Agencija Balkantina je mjesto na kojem promoviramo i živimo gastronomiju kao mjesto spajanja kulture, turizma i tržišta hrane. Ovu priču je 2016. pokrenuo iskusni tim sladokusaca i „gastronauta“ iz nevladine organizacije PROI. Oni su se odlučili da pretvore svoju strast za hranom, kulturom i turizmom u projekat koji će pomoći u kanalisanju potencijala bh. gastro ponude u ishode od kojih će profitirati šira zajednica. Pod zajednicom ovdje ne mislimo isključivo na Sarajevo kao mjesto u kojem je locirano naše sjedište, jer Balkantina posluje upravo onako kako nam ime kaže – mi smo ruka koja će vas provesti kroz cijelu Bosnu i Hercegovinu i Balkan kao „kantine“ koje na globalnoj mapi promoviraju dobar zalogaj i još bolji provod.

Neka vas priča o hrani ne zavara, jer mi u potrazi za njom iskopavamo i kulturna blaga i destinacije kojim ćete se vraćati i kada okus lokalnih specijaliteta pohranite u lijepo sjećanje. Zato je domaća gastro ponuda kod nas spona kojom ovjenčamo svaku pripovijest o bh. historiji, kulturi, arhitekturi. Tokom cjelodnevnih obilazaka brojnih atrakcija i destinacija koje pokrivamo, hrana je istovremeno izvor okrepe, vrelo informacija o lokalnom ambijentu u kojem je nastala i podloga jednom neponovljivom turističkom iskustvu.

Kako to postižemo? Zamislite, na tren, da tražite najbolji pršut, tartufe, sireve i rakije kojim se diče lokalni starosjedioci. Mi ćemo za vas organizirati tematski obilazak najboljih ispostava lokalne gastro ponude, pri čemu je vaše tek da odaberete vrstu hrane (mesni proizvodi, slastice, pića i dr.) koja vas pokreće i mami i dopustite nam da vas trajno povežemo s destinacijama kojim ćete se vraćati, kako u kulturi tako i u gastronomiji.

Mi smo i platforma koja trajno povezuje proizvođače hrane, investitore i konzumente, u vjeri da lokalna gastronomska tradicija, ma kako stara, može biti temelj za kreiranje inovativnih pristupa za jačanje svih karika u lancu ishrane. Kroz naš jedinstveni BH Gastro Hub, mi otvaramo vrata kako najmanjim tako i najvećim igračima u sektoru proizvodnje hrane, jer im kroz kvalitetan marketing i pristup našoj bogatoj bazi podataka (sa preko 250 partnera iz poljoprivrednog i turističkog sektora) otvaramo vrata do novih stalnih klijenata. Tako kreiramo ekonomski samoodrživi ekosistem u kojem nećemo zapostaviti ni zdravu ishranu ni ekologiju.

Naši stalni tematski sajmovi bh. gastro proizvoda više su od prezentacija inovacija i okusa, jer u Gastro Hubu organiziramo i časove kuhanja lokalnih specijaliteta, kreativne radionice uz degustaciju i predstavljanje lokalnih kulinarskih tradicija. Ne želimo da se iz našeg Huba vraćate punijeg stomaka i kese, a iskustveno prazniji i zato ćemo vas zabaviti i pričati vam o historijatu, kontekstu nastanka, načinu pripreme i zdravstvenim karakteristikama svakog proizvoda. Sve ovo radimo u ime snaženja svake komponente ekosistema koji okuplja proizvođače i vas kao zaljubljenike u hranu, bili vi u ulozi turista, gurmana, potrošača koja traže najbolje i najzdravije za sebe ili hedonista koji žele oduševiti svoje društvo. Svi ste dobrodošli, a naša ponuda će već pokriti i interes i džep svake dubine.  

Realizirani domaći i međunarodni projekti

Korijeni našeg projekta sežu do 2016. kada smo otvorili prvi gurmanski dućan u BiH u kojem smo na atraktivan način predstavili domaće prehrambene proizvode najviše klase. Moguće je da ste nas već sreli na događajima kao što su Bosansko-kulinarski festival ili manifestacija „Boje i vino“ tokom koje smo 2019. godine objedinili slikarsku umjetnost, konzumaciju vrhunskog vina i sira i druženje za pamćenje. Tokom 2020. implementirali smo projekt „Bosanski kulinarski studio“, u okviru programa „Challenge to Change‟ koji finansira SIDA/Ambasada Švedske u BiH. Iste godine smo u saradnji s organizacijom PROI proveli kampanju pod nazivom “Hrana Gurmana” u koje smo prezentirali više od 100 proizvođača i preko 30 ponuđača usluga. Kampanja je realizirana uz podršku Farma II projekta (USAID/Švedska)